De Relaxte Rivier - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Sanne en Arnoud - WaarBenJij.nu De Relaxte Rivier - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Sanne en Arnoud - WaarBenJij.nu

De Relaxte Rivier

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Arnoud

27 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Antonio

Een combinatie van de Fata Morgana, Centerparks en Disneyhotel Santa Fé: daar deed San Antonio ons nog het meest aan denken. Nadat wij na 4 nachten muziekstad Austin verlieten en met de Greyhoundbus zo'n 300kilometer zuidwaarts reisden, kwamen we aan in heel andere wereld. San Antonio ademt Mexico, dat niet eens zover weg meer is. De architectuur van de gebouwen is niet langer meer Victoriaans of hoogbouw, maar lijkt rechtstreeks uit een westernfilm te komen en op straat lopen veel Latino's en er wordt naast Engels ook veel Spaans gesproken.

San Antonio leeft van de toeristen. Dat blijkt al snel als we het centrum binnenwandelen. Middenin ligt de wereldberoemde River Walk, een voormalig functionele rivier is nu indamd en middelpunt van veel restaurantjes en terrassen. Het is er de hele dag door druk en zeer gezellig. Overal ruik je Mexicaans eten en op elke hoek spelen mannen in traditionele kleding Latinomuziek, Myrie Servaes zou zo verhuisd zijn naar San Antonio als ze dit had geweten. We besluiten een tocht met een rondvaartboot te nemen om de hele Riverwalk te zien. Opmerkelijk is dat we tussen alle toeristen nog geen Nederlander hebben gezien. Sterker: op wat verdwaalde Britten en een Frans stel zijn we nog geen Europeanen tegengekomen afgelopen week. Texas wordt steeds meer een ideale vakantiebestemming voor ons! 's Avonds eten we op een van de vele terrasjes die de Riverwalk kent (20 dollar voor ons samen!) en genieten van de sfeer, de enchiladas en de cocktails.. Dit is echt vakantie!

Morgenavond (zaterdagnacht in Nederland) zullen we opnieuw in de bus stappen voor een rit van 10 uur richting New Orleans, muziekstad nummer 2 van onze rit. We zijn benieuwd wat ons daar wacht!

• 31 Juli 2012 - 12:17

Rachel:

Heeey Arnie en Sannie :P

Wat leuk om jullie blog te lezen! Lijkt me echt een leuke sfeer daar! Geniet er allebei van :)

xxx