Het Trotse Texas - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Sanne en Arnoud - WaarBenJij.nu Het Trotse Texas - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Sanne en Arnoud - WaarBenJij.nu

Het Trotse Texas

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Arnoud

09 September 2016 | Nederland, Tilburg

Daar gaan we weer.. USA-roadtrip nummer 3! Deze keer gaan we terug waar onze eerste roadtrip ooit begonnen is: Texas. Waren we vier jaar geleden nog Austin Virgins (http://robuusteroadtrip.waarbenjij.nu/reisverslag/4331525/het-zonnige-zuiden), nu zijn we op zijn minst Austin Advanced.

Morgen in alle vroegte (slechts een kwartiertje eerder opstaan dan normaal), brengt Meike ons naar Schiphol. Daar vandaan vliegen we in 10,5 uur naar de grootste stad van Texas: Houston. Daar zullen we de eerste drie dagen van onze reis doorbrengen. Dinsdag halen we een huurauto op en gaan we op pad door de Lone Star State. De staat die als onafhankelijk land een grotere economie zou hebben dan Australië of Zuid-Korea, waar alles groot is en waar de mensen buitengewoon trots op hun thuis zijn. Het is een staat die in bijna alles verschilt met de staten in New England, waar we vorig jaar doorheen zijn gereisd.

We kijken uit naar de woestijnwind, de muziek in Austin's 6th street en de NFL-wedstrijd aanstaande zondag in Houston. Daar spelen de lokale helden, de Houston Texans, hun season opener tegen de Chicago Bears. Het is dan ook 11 september. Op de site van de Texans wordt opgeroepen om allemaal massaal in witte kleding naar het stadion te komen om de slachtoffers en 'first responders' van 9/11 te eren. Ook dat is weer dat trotse, dat gevoel voor symboliek.

We kunnen niet wachten.. Texas, we komen eraan!!

• 12 September 2016 - 10:10

Luc:

Bezoek vooral de Rothko-chapel in Houston!